17 مهر 1399

سئو

اهمیت سئو برای کسب و کار

خلاصه

SEO مخفف “search engine optimization” به معنی “بهینه سازی موتور جستجو” است. به زبان ساده، این به معنای روند بهبود سایت شما برای افزایش بازدید آن برای جستجوهای مرتبط است. در این مقاله با سئو و نحوه کار آن آشنا خواهید شد. همچنین مزیت های مختلفی که سئو برای کسب و کار شما خواهد داشت را بررسی می کنیم، بنابراین با ما همراه باشید.

سئو چیست؟

SEO مخفف “search engine optimization” به معنی “بهینه سازی موتور جستجو” است. به زبان ساده، این به معنای روند بهبود سایت شما برای افزایش بازدید آن برای جستجوهای مرتبط است. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی و موجود به سمت تجارت خود بیشتر است.

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای رد و بدل کردن صفحات در وب از ربات ها استفاده می کنند، از سایتی به سایت دیگر می روند، اطلاعات مربوط به آن صفحات را جمع آوری می کنند و در فهرست قرار می دهند. در مرحله بعدی، الگوریتم ها صفحات موجود در فهرست را با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبه بندی تجزیه و تحلیل می کنند، تا ترتیب نمایش صفحات در نتیجه جستجو برای یک پرسش مشخص را تعیین کنند.

جدول تناوبی عوامل SEO، فاکتورها را در شش دسته اصلی و وزن ها بر اساس اهمیت کلی آن برای سئو سازمان می دهد. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه سازی محتوا هستند و قابلیت خزنده بودن و سازگاری با موبایل از فاکتورهای مهم سایت هستند.

الگوریتم های جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط طراحی شده اند و تجربه جستجوی کارآمد را در اختیار کاربران قرار می دهند. بهینه سازی سایت و محتوای شما با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به صفحات شما در رتبه بندی بالاتر نتایج جستجو کمک کند.

 

چرا سئو برای بازاریابی مهم است؟

سئو یک بخش اساسی در بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد هر ساله تریلیون جستجو را غالبا با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات انجام می دهند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است:

  • سئو منجر به تجربه کاربری بهتر می شود

روش های زیادی وجود دارد که می توانید وب سایت خود را بهبود بخشیده و تجربه کاربر را به حداکثر برسانید. این شامل ارائه اطلاعات مربوط به مخاطبان، عکس ها یا فیلم های مرتبط برای پشتیبانی از متن، پیمایش آسان صفحات وب یا پیکربندی وب سایت مناسب برای موبایل است.

همه این ها به تجربه کاربری بهتری منجر می شود. این منجر به کلیک بیشتر، هدایت بیشتر، یادآوری بهتر برند و نرخ تبدیل بالاتر می شود. این همان چیزی است که سایت های موتور جستجو به دنبال آن هستند و در نتیجه رتبه بندی جستجوی شما بهبود می یابد.

  • SEO منبع اصلی سرنخ است

استراتژی های ورودی موثرترین و موفق ترین منبع هدایت در بین سازمان های تجارت به تجارت (B2B)، تجارت به مشتری (B2C) و سازمان های غیر انتفاعی است. Inbound شامل بهینه سازی موتور جستجو ، رسانه های اجتماعی ، بازاریابی محتوا ، مراجعه و سایر موارد است.

  • نتایج جستجوگرها به نرخ تبدیل بالاتر به کمک سئو

رتبه بندی خوب سایت شما در هر وب سایت موتور جستجوگر می تواند نرخ بالای تبدیل شما را تضمین کند. بازار هدف شما تا زمانی که موقعیت بالای خود را حفظ کنید از شما بیشتر آگاه می شود. هرچه مشتری ها با برند شما بیشتر آشنا می شوند و دانش آنها در مورد محصولات / خدمات افزایش می یابد ، امکان بستن معامله با شما برای مشتریان بسیار زیاد است.

  • SEO باعث بهبود مدیریت هزینه می شود

سئو هزینه تبلیغات را کاهش می دهد. وقتی از قبل رتبه برتر را دارید ، دیگر نیازی به پرداخت هر کلیک یا تبلیغ صفحه خود نیستید. تا زمانی که کاربران اینترنت روی پیوندهای جستجوی شما کلیک کنند، همچنان بالاتر از بقیه نتایج جستجو خواهید بود.

استفاده از یک ابزار ردیابی رتبه درست مانند Linkio می تواند به شما در بهبود رتبه بندی و مراجعه به وب سایت خود کمک کند. این همان چیزی است که سایت های موتور جستجو به دنبال آن هستند و در نتیجه رتبه بندی جستجوی شما بهبود می یابد.

  • SEO کاربران محلی را تشویق می کند تا پس از جستجو از فروشگاه فیزیکی بازدید کنند

پس از انجام یک تحقیق محلی، تمایل زیادی برای مراجعه مشتریان به فروشگاه یا فروشگاه محلی وجود دارد. به عنوان مثال، یک کاربر اینترنت در “بهترین رستوران غذاهای دریایی در سنگاپور” کلید می زند. سپس این گزینه های مختلفی را نشان می دهد. سپس کاربر اینترنت از گزینه برتر خود بازدید کرده و مشتری آن رستوران می شود.

  • سئو اعتبار برند را ایجاد می کند

رتبه بندی اول ، دوم یا سوم ممکن است به مشتریان شما این ایده را بدهد که شما یکی از بازیکنان برتر صنعت هستید. این نشان می دهد که محبوب هستید و بسیاری از کاربران نیز در مورد شما تحقیق کرده اند.

از طرف دیگر، اگر در انتهای نتایج موتور جستجو باشید، ممکن است مشتریان فکر کنند که شما هنوز شناخته شده نیستید یا حتی یک بازیگر جدید در صنعت هستید. این ممکن است برخی از مشتریان را به این فکر بیندازد که شما بودجه ای برای تقویت وب سایت خود برای نتایج جستجوی بهتر ندارید.

  • SEO از قابلیت موبایل بودن وب سایت شما اطمینان می دهد

SEO تجربه کاربر را بهبود می بخشد زیرا جستجوی Google پارامتر دیگری را به عنوان سیگنال رتبه بندی در نظر گرفته است و این به دوستی وب سایت ها با دستگاه های تلفن همراه اشاره دارد.

  • SEO باعث ایجاد هم افزایی کلیه فعالیتهای بازاریابی بصورت آنلاین می شود

تمام استراتژی های بازاریابی شما که به صورت آنلاین انجام می شوند، به موفقیت در تلاش برای بهینه سازی موتور جستجو کمک می کنند. فعالیت های بازاریابی مانند بازاریابی محتوا، پست الکترونیکی مستقیم، بازاریابی شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسی، مدیریت وب، تجارت الکترونیکی و سایر موارد به شما کمک می کند تا در چندین سایت موتور جستجو رتبه بندی بهتری داشته باشید.

 

لزوم و مزیت های به کارگیری سئو برای کسب و کار بسیار زیاد هستند، فهرست بالا را می توان همچنان ادامه داد. امیدواریم با به کارگیری صحیح سئو برای سایت خود سبب افزایش مشتری برای کسب و کارتان شوید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.